diff --git a/lab04/README.md b/lab04/README.md index 7a1ced05167c0cc465a80f31d6b193af2e012d4b..d3b9350ca9feba772c4c968c6bb4941ea3e48ad6 100644 --- a/lab04/README.md +++ b/lab04/README.md @@ -82,7 +82,7 @@ Standardowo wszystkie elementy umieszczone na robocie sÄ ostatecznie poĹÄ czon Kolejne poĹÄ czenie jest tworzone pomiÄdzy **base_footprint**, a **odom**. Tym razem jest to juĹź poĹÄ czenie odpowiedzialne za lokalizacjÄ. Tak jak poprzednie ukĹady wspĂłĹrzÄdnych byĹy raczej statyczne wzglÄdem siebie, tak **base_footprint** i **odom** juĹź nie. Transformacja ta obrazuje przesuniÄcie robota wzglÄdem punktu poczÄ tkowego (poczÄ tkiem ukĹadu wspĂłĹrzÄdnych odom) i zwykle wykorzystywane sÄ do tego metody przyrostowe. Co waĹźne w systemie ROS przyjÄte jest, Ĺźe w tej transformacji nie mogÄ wystÄpowaÄ przeskoki w pozycji (pozycja musi zmieniaÄ siÄ w sposĂłb ciÄ gĹy). -Ostatnim zaprezentowanym poĹÄ czeniem jest pomiÄdzy **odom** i **map**. To poĹÄ czenie pozwala pokazaÄ, gdzie robot znajduje siÄ na mapie. Tu mogÄ juĹź wystÄpowaÄ przeskoki w pozycji tzn. transformacja pomiÄdzy **map** i **odom** jest tak dobierana aby koĹcowa pozycja robota wzglÄdem mapy byĹa zgodna z rzeczywistoĹciÄ (dokonuje tego zwykle algorytm SLAM). +Ostatnim zaprezentowanym poĹÄ czeniem jest pomiÄdzy **odom** i **map**. To poĹÄ czenie pozwala pokazaÄ, gdzie robot znajduje siÄ na mapie. Tu mogÄ juĹź wystÄpowaÄ przeskoki w pozycji tzn. transformacja pomiÄdzy **map** i **odom** jest tak dobierana, aby koĹcowa pozycja robota wzglÄdem mapy byĹa zgodna z rzeczywistoĹciÄ (dokonuje tego zwykle algorytm SLAM). Czasami stosuje siÄ jeszcze ukĹad wspĂłĹrzÄdnych **earth**, ktĂłra jest juĹź ostatecznym ukĹadem wspĂłĹrzÄdnych i zwykle odnosi siÄ do koordynatĂłw GPS. Ten ukĹad wspĂłĹrzÄdnych pozwala nam na odniesienie wzglÄdem siebie kilku map i przypisaÄ im rzeczywistÄ pozycjÄ na "Ĺwiecie"